Iedere maand zet Jong Voka een partner in the picture. Maak kennis met Daisy Romih, head of Growth bij Cyclis.
Daisy Romih houdt zich als Head of Growth van Cyclis bezig met alles wat met het commerciële te maken heeft, sales, marketing, internationalisatie met Nederland… Het is haar taak om Cyclis te laten groeien en daar slaagt ze in, want de fietsleasecijfers verdubbelen bijna elk jaar. We laten haar even aan het woord.
Overtuigd partner van (Jong) Voka
Daisy is een heel overtuigd netwerker. Ze is niet alleen lid van Jong Voka, ze is ook actief betrokken als bestuurslid. Ze bezoekt de maandelijkse bestuursvergadering, helpt events te organiseren en is er ook bijna altijd op aanwezig.
“Cyclis is al enkele jaren partner van Jong Voka en sinds dit jaar ook van Voka,” vertelt ze. “Dat betekent dat we worden meegenomen in de communicatie en partnermails, dat we ons bedrijf af en toe mogen voorstellen op een Voka-event, content mogen aanleveren voor Bedrijvig Limburg, enzovoort.”
“Ik zit in veel netwerkgroepen en elke dag ervaar ik hoe dat rendeert als je er voldoende tijd in steekt. Hebben de bedrijven in ons netwerk een fietsleasingpartner nodig, dan kiezen ze voor ons. Tijdens al die netwerkevents leer je de andere bedrijven goed kennen, weet je beter waar ze mee bezig zijn en wat hun sterkte is. Als je hen nodig hebt, dan schakel je ze met een gerust hart in. Willen we bijvoorbeeld met Cyclis een campagne voeren, dan vragen we ons in de eerste plaats af wat we daarmee willen bereiken en op welke manier. Vervolgens kloppen we aan bij een communicatiebureau uit ons netwerk dat zich op dat gebied specialiseert.”
“De netwerkevents vinden plaats in een gezonde concurrentiële maar toch amicale sfeer. Ze zijn ook heel belangrijk om te voelen wat er op de markt gebeurt. De voorbije jaren waren heel uitdagend, er was corona, toen kwam Oekraïne, er waren de stijgende prijzen voor grond, materiaal, energie en nu de lonen. Even horen bij andere bedrijven hoe ze daarmee omgaan is heel interessant. Ze worden een echte sparringpartner waar je veel van kunt leren.”
Cyclis groeit enorm
“Met Cyclis gaat het zeer goed, dank je wel”, lacht Daisy. “Vooral sinds de intrede van het cafetariaplan in 2018 zijn we hard aan het groeien. In dat jaar hadden we ongeveer 3.500 nieuwe contracten, in 2021 waren dat er al 8.500 en in 2022 bijna 13.000. En het ziet er nog steeds goed uit. In januari 2023 deden we bijna het dubbel van januari 2022 en we bevinden ons nog in de duistere maanden.”
“Op dit ogenblik hebben we een 30.000 fietsleasecontracten lopen, dat kan al tellen, niet?” vertelt Daisy. “Van de 1.300 à 1.400 fietswinkels in België werken er 1.200 met ons samen. Dat maakt van ons het fietsleasingbedrijf in België met de meeste partners. Daarom zijn we ook in staat een sterke lokale service te garanderen. Iedereen kan bij wijze van spreken een paar honderd meter verder van zijn huis of bedrijf zijn fiets laten onderhouden.”
Fietsleasing, voordelig voor bedrijf én werknemer
“Fietsen is gezond en goed voor het milieu en een fiets leasen is heel betaalbaar,” argumenteert Daisy. “Zomaar eventjes 3.000 à 4.000 euro op tafel leggen om privé een elektrische fiets te kopen, dat doet veel mensen pijn. Maar wie een fiets leaset, betaalt die voordelig met zijn brutobudget.”
“Ook als bedrijf heb je alle redenen om je werknemers een fietsleasing aan te bieden. Het kost je in principe niks en je gunt ze een mooie extra. Van een eindejaarspremie van 2.000 euro houdt een werknemer amper 800 euro over. Maar wordt een fiets daar een onderdeel van, dan gaat die premie een behoorlijk stuk naar omhoog. Je werknemer krijgt dus meer budget om een fiets te kiezen. Waar wacht je eigenlijk nog op?”, lacht Daisy.