Iedere maand zet Jong Voka een lid in the picture. Maak kennis met Lieze Geebelen, zaakvoerster Proactify.

Lieze Geebelen van Proactify focust op bedrijven die willen inzetten op een gecontroleerde, gezonde en duurzame groei. Ze helpt hen proactiever te zijn op commercieel vlak en zo meer succes te boeken. Dat betekent ook dat ze ervoor moeten openstaan hun werking aan te passen.

Proactify: de Engelse imperatief van proactiveren

Proactify helpt andere bedrijven zich inderdaad proactiever in de markt te zetten. Lieze legt het uit als volgt: “Wij helpen bedrijven aan de juiste salesinstroom door proactief hun marketing en sales op poten te zetten. We focussen op beide diensten omdat ze zo onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Goede marketing moet leiden tot goede sales. Anders dan andere salesbureaus focussen we vooral op conversie. Ons doel is niet het voeren van marketing op zich, wel kwalitatieve klanten uit de markt halen. Daarvoor voeren we een actief marketing- en salesbeleid via heel uiteenlopende kanalen. Zodra we een lead creëren, volgen we die telefonisch of via mail op om te zien of die wel echt een match is voor onze klant. Is dat het geval, dan leggen we een kennismakingsgesprek vast. Is er geen match, dan zeggen we dat ook.”

B2B-ondersteuning voor matchende B2B-bedrijven

De klanten van Proactify komen uit verschillende sectoren, maar zijn allemaal B2B-bedrijven, zoals Proactify er een is. Dat betekent niet dat Proactify met iedereen in zee gaat. Voor Lieze is de match met haar medewerkers van doorslaggevend belang. “Ik wil dat onze mensen kunnen werken aan projecten die hen echt motiveren, want alleen op die manier is het aangenaam en succesvol werken. Die klik is dus heel belangrijk. In januari 2022 is Proactify vijf jaar bezig. In die tijd ben ik erin geslaagd een enorm goed team om me heen te verzamelen. Ik wil die echt niet kwijt. In het belang van de collega’s verwijs ik sommige bedrijven door. En dat moet kunnen.”

Waarom proactiviteit nodig is

“Veel Vlaamse bedrijven groeien als gevolg van mond-tot-mondreclame, en op zich is daar niets mis mee”, legt Lieze uit. “Maar als je je daartoe beperkt, dan heb je geen controle over wie er bij je aanklopt, wie er klant wordt, hoe snel dat gebeurt en wat de precieze vraag is. Je groei hangt dus af van toeval en dat leidt tot onrust bij de medewerkers en het management. Dat willen we bij Proactify vermijden. We gaan na wie de A-klanten zijn en focussen erop gelijkaardige klanten binnen te halen. Bij elke individuele klant leggen we het doelpubliek vast, de kanalen waarop en hoe we die contacteren, en de flow die we volgen. We werken ook aan visibiliteit. Veel van onze klanten zijn daar niet mee bezig en vinden dat ook niet belangrijk. Maar dat is het wel, zeker om uiteindelijk meer verkoop tot stand te brengen.”

“In het belang van de collega’s verwijs ik sommige bedrijven door. En dat moet kunnen.”

Kwantiteit zoveel beter dan kwaliteit

Echt groeien in de betekenis van een groter kantoor en meer medewerkers is niet Liezes ultieme doel. “Ik wil vooral verder uitdiepen waar we mee bezig zijn”, vertelt ze. “Ik wil persoonlijk groeien en ik wens hetzelfde voor mijn medewerkers. Want dat vind ik belangrijk. Ik wil vooral genieten van het leerproces. Elke dag nieuwe zaken meemaken en dingen opsteken. Klanten hebben waar het echt mee klikt. Doen wat ik graag doe. Ik ben trouwens heel graag lid van Jong Voka. Limburg kent nog een echte ons-kent-ons-mentaliteit. De zaken zijn heel wat vlugger beklonken als je elkaar al eens meerdere keren in een meer ontspannen sfeer hebt gezien”, lacht Lieze.

Meer info: https://www.proactify.be/

Geef een reactie