Iedere maand zet Jong Voka een lid in the picture. Maak kennis met Gauthier Vanwinge van Sibova.

Het DNA van familiebedrijf Sibova stamt al uit de tijd van de grootvader-grondlegger en kan als volgt worden samengevat: iedereen trekt aan hetzelfde zeel, klant is koning en niemand is een nummer. Dat DNA zit uiteraard ook vervat in kleinzoon Gauthier Vanwinge.

Het aanbod van Sibova als onafhankelijke verzekeringsmakelaar gaat breder dan enkel verzekeringen. Zo werkt het team ook aan fiscale optimalisatie, preventie en productontwikkeling, naast nog veel andere invalshoeken. Volgens Gauthier is het uitbreiden van aanbod en diensten noodzakelijk om als bedrijf te blijven groeien. “Wij verzekeren een risico”, vertelt Gauthier, “en risico’s moet je altijd grondig analyseren. Dat is wat wij doen met een proactieve aanpak. Voordat we iemand verzekeren, doen we eerst een risicoanalyse, kijken we hoe het zit met de preventiemaatregelen, de opleidingen en andere elementen.”

“Alleen door nadruk te leggen op kwaliteit wordt een langetermijnrelatie mogelijk.”

Een goede waarborg is het allerbelangrijkste

Als onafhankelijke makelaar analyseert Sibova de markt voortdurend. Dat stelt hen in staat de klant een product op maat te bieden dat accuraat aansluit bij zijn noden. “Onze klanten krijgen van ons een all-inpakket mét de nodige service. We gaan op zoek naar het aanbod in de markt dat onze klant als een handschoen past. Daarbij focussen we op de waarborg, want dat is het allerbelangrijkste. Want alleen zo kan je na schade altijd een correcte interventie en service bieden. Alleen door nadruk te leggen op kwaliteit wordt een langetermijnrelatie mogelijk. En langetermijnrelaties zijn ons doel.”

Geen ik-verhalen, alleen wij-verhalen

Gauthier specialiseert zich in sales en nieuwe projecten. “Ik hou me vooral bezig met het uitbouwen van nieuwe verzekeringsproducten, het zoeken naar nieuwe invalshoeken, het beleid van het kantoor,… Maar dat doe ik nooit alleen, altijd in team. Bij Sibova werken we in een horizontale structuur waarbij iedereen evenwaardig is en gelijk wordt behandeld. Ik-verhalen kennen we hier niet, alleen wij-verhalen. Een klant is nooit van iemand alleen, maar wordt steeds in teamverband geanalyseerd, gerealiseerd en geholpen.”

Elke klant behandelen we op een unieke manier

“Ons team maakt er een punt van elke klant op een unieke manier te helpen. Want elk risico is anders. Bij ons is niemand een nummer. Iedereen heeft zijn eigen behoeften en daar spelen we op in. We stellen altijd een team samen in functie van de unieke behoeften van de klant”, legt Gauthier uit. “Onze medewerkers gaan informeel en vriendelijk met elkaar en met de klanten om, en die weten dat te waarderen. Op die manier slagen we erin op een spontane en gezonde manier te blijven groeien.”

Ook netwerken helpt groeien

“Op netwerkevents zoals die van Voka luisteren we hoe andere bedrijven een probleem aanpakken, hoe ze een team motiveren,… We leren er echt van elkaar en dat is een enorme meerwaarde”, besluit Gauthier.

Meer info: sibova.be /

Geef een reactie